Для перевезення (транспортування) різних вантажів (побутових, будівельних відходів, великогабаритного сміття, промислових відходів) по всій Європі широко застосовують різні типи самоскидів зі змінними кузовами, які називаються мультиліфти вантажопідйомністю до 20 тонн і вище, місткістю кузовів до 55 м3.
Такі машини оснащуються тросовими, гаковими або ланцюговими кузовами, що перекидаються. Машини-вантажівки зі змінними кузовами розвантажуються так, як і звичайні самоскиди із розвантаженням кузова назад. Застосування роликових (відвальних) контейнерів уможливлює підвищення коефіцієнта експлуатації таких машин.
Наведемо кілька прикладів:
Фінляндська компанія "Hiab-Foco" виготовляє самоскиди, обладнані ланцюговими конструкціями кузова, що перекидаються. Ці самоскиди призначені для перевезення важких змінних кузовів різних габаритних розмірів. Фірма виготовляє, крім того, машини, обладнані тросовими і гаковими конструкціями кузова, що перекидаються. Машини призначені для перевезення (транспортування) знімних контейнерів завдовжки від 3,5 до 7 м та об'ємом до 40 м3. Корисне завантаження контейнера може досягати 19 тонн.
Компанія "Gergen" (Німеччина) для транспортування довгих змінних сміттєвих контейнерів виготовляє самоскиди, оснащені тросовою конструкцією кузова, що перекидається. Такі самоскиди типу мультиліфт забезпечують невеликий кут нахилу змінного роликового контейнера (кузова) при вантажно-розвантажувальних роботах, також розвантаження контейнерів у приміщеннях з досить низькими стелями. Такі мультиліфти мають більшу питому вантажопідйомність та стійкість, забезпечуючи перевезення негабаритних великих кузовів. Недоліки: знос металевих тягових тросів та необхідність ручної праці для їх запасування при навантаженні змінних контейнерів. Щоб уникнути цих недоліків, компанія "NCH" (Німеччина) робить на торцевій стороні змінних контейнерів направляючі катки, що забезпечують зручне зачеплення сталевого троса.
Фірма "Atlas-Weyhausen" (Німеччина) розробила і виготовляє вантажівки, які оснащені гаковими конструкціями кузова, що перекидаються. Всі моделі відвальних самоскидів мають блокувальні пристрої механічної дії, зі спусковими гальмами та клапанами вільного ходу. Тросові і гакові , що здатні перекидатися, конструкції кузова забезпечують підйом змінних контейнерів щодо пологої поверхні.
Німецька компанія Feka використовує спеціальні додаткові гаки, які встановлюють на вертикальних спускових лижах нижньої рами змінного контейнера.
Одна з останніх моделей самоскида з конструкцією кузова фірми "Hiab-Foco", що перекидається, обладнана гаковою гідравлічною вантажопідйомною системою. Власна маса машини 1,6 тонни, її вантажопідйомність становить від 0,4 до 0,5 тонни. Самоскид має певний висотний габарит, що дозволяє перевозити вищі змінні контейнери. За допомогою додаткового пристрою, що блокує передню і задню рами, що перекидаються, машина має підвищену стійкість проти перекидання. Це особливо важливо при транспортуванні старих змінних контейнерів. Механічне блокування між задньою та додатковою рамами гарантує стійкість самоскида при вантажно-розвантажувальних роботах на нерівному майданчику. Крім того, машина оснащена електромагнітною системою керування, що не має рухомих конструктивних елементів, а також електричним пристроєм безпеки із жорстким неконтактним включенням. М'яка постановка роликового контейнера на раму самоскида гарантується шляхом автоматичного зниження тиску в підйомному гідроциліндрі при опусканні рами мультиліфта, що перекидається. Автоматичне зниження тиску в гідросистемі відбувається також при висуванні похилого гідроциліндра, внаслідок чого здійснюється захист змінного контейнера від пошкоджень при його блокуванні, а крім того, до мінімуму знижується навантаження на підйомний гідроциліндр, вантажну раму і гідромотор.
Компанія "Feka" випускає вантажівки зі змінними контейнерами, обладнані лебідковим блоком, а також прискореною передачею та автоматичним блокуванням. Забезпечується триразове блокування змінних контейнерів: вони фіксуються на рамі мультиліфта, що перекидається, в горизонтальному і вертикальному напрямках, і спеціальний механічний блокувальний пристрій лебідкового приводу запобігає ослабленню підйомних тросів під час руху автомобіля.
Фірма "Georg" (Німеччина) виготовляє на базі чотиривісного автомобіля гаковий гідравлічний перекидальний пристрій кузова типу Hakenlift HL 32т, що відрізняється невеликою масою та значною вантажопідйомністю. Для фіксації вантажу підйомний гак машини оснащений спеціальним блокувальним пристроєм. Обидві частини рами блокуються у похилому положенні за допомогою спеціальних блокувальних собачок, що входять у зачеплення автоматично. Компанія розробила також тросову конструкцію кузова, що перекидається, оснащену муфтою вільного ходу і особливим гальмом для фіксації роликових змінних сміттєвих контейнерів.
Крюкові конструкції, що перекидаються, кузова фірми "Georg" оснащуються жорсткими або шарнірними вантажними стрілами. Тросові та гакові вантажопідйомні системи дозволяють перевозити великі змінні контейнери. Вони мають невеликий висотний габарит, що забезпечує їхню високу стійкість. Всі моделі конструкцій, що перекидаються, кузова цієї фірми відрізняються легкістю і підвищеними вантажопідйомністю і жорсткістю. Спеціальні конструкції перекидальних пристроїв, розроблені цією компанією, мають вантажопідйомність до 50 тонн.
Ця ж компанія виготовляє самоскиди зі змінними кузовами, які переміщаються горизонтально гаковою стрілою. Завдяки цьому можливе дуже точне встановлення контейнера на пускові ролики автомобіля. Це забезпечує високу стійкість машини під час підйому дуже важких змінних контейнерів. Гакова стріла робить можливим застосування більш коротких підйомних гідроциліндрів невеликого діаметру, що дозволяє відмовитися від траверси, що зазвичай розташовується в передній частині самоскида. Машини, обладнані гаковою стрілою, що горизонтально переміщається, призначені для транспортування змінних контейнерів різної довжини. Обидві моделі самоскидів обладнані загальною гідравлічною системою керування та прискореною передачею для переміщення порожніх контейнерів.